erdmost
erdiradio_online
handball
SzepesBanner
Megyei Jogú Városok Szövetsége
mjvsz
nav
KormanyzatBanner
Érdcenter
agaboga
CsukaBanner
tanuszoda
visegrad
tamop
- Védelmi igazgatás-katasztrófavédelem
Betűméret növeléseBetűméret csökkentése
A védelmi igagzatás helyi szervei
2009.11.09. hétfő 09:38

A védelmi igazgatás a közigazgatás részét képező feladat- és szervezeti rendszer, mely magában foglalja az Alkotmányban foglalt minősített időszakokra (megelőző védelmi helyzetre, rendkívüli állapotra, szükségállapotra) és az azokat kiváltó helyzetekre történő felkészülést, továbbá az említett időszakok és helyzetek

- honvédelmi,

- polgári védelmi,

- katasztrófavédelmi,

 - védelemgazdasági,

- lakosság-ellátási feladatainak tervezésére, szervezésére és végrehajtására irányuló állami és közigazgatási tevékenységek összességét. (71/2006. Korm. R. 2/e pontja).

ÉRD MEGYEI JOGÚ VÁROS HELYI VÉDELMI BIZOTTSÁG
a védelmi igazgatás helyi szerve

Bizottság elnöke: a polgármester. Tagjai: jegyző, a rendőrség és a tűzoltóság vezetője, az ÁNTSZ Budaörsi Kistérségi Intézet tiszti főorvosa, a Közép-Dunavölgyi Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság I. szakaszmérnöke, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság Érdi Polgári Védelmi Iroda vezetője, a honvédelmi körzethez tartozó települések (Diósd, Tárnok, Sóskút, Pusztazámor) polgármesterei által választott polgármester. A bizottság munkájában állandó meghívottként részt vesznek: a honvédelmi körzethez tartozó települések polgármesterei, a pest Megyei Védelmi Bizottság képviselője és Érd Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal védelmi referense.

A Bizottság a honvédelmi körzetben a védelem hatékonyságának érdekében összefogja a társadalom erőit, tervezi, szervezi, irányítja és összehangolja a honvédelmi, polgári védelmi, katasztrófavédelmi felkészítés helyi feladatainak végrehajtását.

A Bizottság a védelmi igazgatási feladatainak ellátása érdekében a polgármesteri hivatal köztisztviselőiből, az önkormányzat irányítása alatt álló szervek és intézmények közalkalmazottaiból, valamint a védelemben közreműködésre kötelezett szervek és szervezetek személyi állományából az alábbi ideiglenes munkacsoportokat hozza létre:

- Titkárság,
            - Katasztrófa-elhárítási Munkacsoport
            - Lakosság-ellátási Munkacsoport.

A védelmi felkészülés egyes feladatainak ellátásában részt vesznek a Bizottság illetékességi területén lévő rendvédelmi szervek, települési önkormányzatok irányítása alatt álló szervek és intézmények, egészségügyi és gyógyszerellátást végző szervek, médiák, közlekedési és szállítási szervek, elektronikus hírközlési és informatikai szervek, közellátást és közüzemi szolgáltatást végző szervek. A Bizottság illetékességi területén lakóhellyel rendelkező természetes személyek, valamint ott működő jogi személyek és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek gazdasági és anyagi szolgáltatásra, vagy a szolgáltatás igénybevételének tűrésére, valamely tevékenységtől való tartózkodásra, továbbá adatok közlésére kötelezhetőek.

TELEPÜLÉSI POLGÁRI VÉDELMI SZERVEZET
a polgári és katasztrófavédelmi feladatok ellátásának helyi szerve

A polgári védelemről szóló 1996. évi XXXVII. Tv.(továbbiakban: Pvt.) 16, és 18. § alapján, a polgári és katasztrófavédelmi feladatok ellátására, a megyei jogú városunkban a településen lakó állampolgárokból, polgári védelmi kötelezettségen alapuló települési polgári védelmi szervezetet kell létre hozni, melynek létszámát a település polgári védelmi besorolásának megfelelően a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgató javaslata alapján a polgármester állapítja meg és az állományt határozattal osztja be.

A személyes polgári védelmi kötelezettség férfiakra 18-55, nőkre 18-50 éves életkorig terjed ki. A polgári védelmi szervezetbe beosztott állampolgárt bejelentési (szakképzettsége, foglakozása, munkahelye és lakcíme megváltozása esetén 15 napon belül), megjelenési (kiképzésre, gyakorlatra) és polgári védelmi szolgálati (rendkívüli állapot és szükségállapot idejére folyamatos, veszélyhelyzet és katasztrófa idején ideiglenes) részkötelezettségek terhelik.

ÉRD MEGYEI JOGÚ VÁROS POLGÁRI VÉDELMI IRODA
Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság helyi hivatásos katasztrófavédelmi szerve

polgári védelem: a honvédelem rendszerében megvalósuló szervezet, feladat- és intézkedési rendszer, amelynek célja a fegyveres összeütközés, a katasztrófa és más veszélyhelyzet esetén a lakosság életének megóvása, az életben maradás feltételeinek biztosítása, valamint az állampolgárok felkészítése azok hatásainak leküzdése és a túlélés feltételeinek megteremtése érdekében;

Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság Érd MJV székhelyű Polgári Védelmi Irodája illeszkedve a védelmi igazgatás helyi rendszerébe az alábbi feladatokat irányítja, tervezi, szervezi:

·        a lakosság felkészítése a védekezés során irányadó magatartási szabályokra;

·        a polgári védelmi szervezetek létrehozása és felkészítése, valamint a működéshez szükséges anyagi készletek biztosítása;

·        a figyelmeztetés, a tájékoztatás, a riasztás;

·        a lakosság kimenekítése és kitelepítése;

·        a létfenntartáshoz szükséges anyagi javak (különösen víz-, élelmiszer-, takarmány- és gyógyszerkészletek, állatállomány) védelme;

·        a kárterület felderítése, a mentés, az elsősegélynyújtás, a mentesítés és a fertőtlenítés, illetőleg az ezzel összefüggő ideiglenes helyreállítás, továbbá a halálos áldozatokkal kapcsolatos halaszthatatlan intézkedések;

·        a polgári védelmi tervezés, szervezés;

·        a települések veszélyeztetettségének felmérése;

·        közreműködés a kulturális javak védelmében.

Nyomtatás
Ajánlás a Facebook-on Share
Események
2018. október
HKSzCsPSzV
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Felhívások
Meghívó
2018.10.17. szerda 16:00
Polgármesteri Hivatal II. emeleti tárgyaló
2018.10.18. csütörtök 09:00
Polgárok Háza I. emelet 117. tárgyaló – Érd, Alsó u. 3.
2018.10.27. szombat 15:00
Szepes Gyula Művelődési Központ (2030 Érd, Alsó utca 9.)
foldrajzi.jpg
katasztrofa
erdi_ujsag_2016.jpg
Érdi Lap
tamop
napraforgp
Érdi galéria