Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvénynek megfelelően Érd Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala jogi és magánszemélyek részére egyaránt lehetőséget biztosít, hogy ügyeit kényelmesen, elektronikus úton intézhesse.
Célunk az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvénnyel összhangban lévő hatékony, átlátható, ügyfélközpontú e-ügyintézési rendszer kialakítása, amely – azon ügytípusok esetén, melyekre vonatkozóan azt a jogszabályi környezet is lehetővé teszi – megvalósítja a kétirányú kommunikációt az egyéni, illetve üzleti ügyfelek és az önkormányzat, valamint a polgármesteri hivatal között.
2018. január 1. napjától Érd Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal is biztosítja ügyfelei számára az elektronikus ügyintézést, egyelőre ügyfélkapus azonosítással, ÁNYK űrlapokkal, valamint az e-papír rendszer alkalmazásával.
A vonatkozó szabályozás értelmében a természetes személyek egyelőre a honlapunkon elérhető (http://www.erd.hu) Általános Nyomtatványkitöltő (ANYK) keretrendszerben publikált űrlapokat vehetik igénybe. A természetes személyek azon ügytípusok esetén melyekhez nem áll rendelkezésre ANYK keretrendszerben alkalmazható űrlap, kérelmeik benyújtásához igénybe vehetik az Általános célú elektronikus kérelem űrlapot – E-papírt (https://epapir.gov.hu).
Érd Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala biztonságos kézbesítési szolgáltatásként Hivatali Kaput működtet.
A Hivatali Kapu megnevezése: ERDPH
KRID szám: 707189964
Lehetőség van az eljárási illeték elektronikus úton történő befizetésére is, a következő – az OTP Banknál vezetett – bankszámlaszámra:
Érd MJV Polgármesteri Hivatala Államigazgatási illeték számla 11784009-15394909-00000000
A szolgáltatás fejlesztés alatt áll, melyről folyamatosan tájékoztatjuk ügyfeleinket.
Az elektronikus ügyintézés jogszabályi háttere:
- az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (E-ügyintézési tv.)
- 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet az elektronikus ügyintézés részletszabályairól
A jogszabályi előírásoknak megfelelően itt tesszük közzé az elektronikus ügyintézéssel összefüggő szabályzatainkat:
Elektronikus Ügyintézési Folyamatot Rögzítő Szabályzat - letöltés
Elektronikus Aláírási és Elektronikus Bélyegzési Szabályzat - letöltés
Másolatkészítési Szabályzat - letöltés