Polgármesteri Hivatala ügyfélfogadási rendjének átmeneti szabályairól
16/2021. (XI. 3.) számú
polgármesteri–jegyzői együttes utasítás
Érd Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala ügyfélfogadási rendjének átmeneti szabályairól
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 23. § (4) bekezdés j) pontjában, a koronavírus világjárvány elleni védekezésről szóló 2021. évi I. törvényben, a veszélyhelyzet kihirdetéséről és a veszélyhelyzeti intézkedések hatálybalépéséről szóló 27/2021. (I. 29.) számú kormányrendeletben valamint a veszélyhelyzet idején alkalmazandó védelmi intézkedésekről második üteméről szóló 484/2020. (XI. 10.) számú kormányrendeletben foglaltak alapján a következő utasítást adjuk ki:
- november 4. napjától a jelen rendelkezés módosításáig az ügyfélfogadás az alábbiak szerint, korlátozottan kerül megtartásra.
- Az ügyfelek a beadványaikat elsősorban írott formában, a Polgárok Háza előterében kihelyezett gyűjtőlábában helyezhetik el, valamint elektronikus és postai úton juttathatják el a Polgármesteri Hivatalnak.
- Az ügyfelek személyesen a Polgármesteri Hivatalt a hét minden munkanapján munkaidőben a Polgárok Házában működő ügyfélszolgálaton kereshetik fel.
- A fentieken kívül az ügyfelek személyesen a Polgármesteri Hivatalban kizárólag a Humán Irodát, a Főépítészi Csoportot és az anyakönyvvezetőket kivételesen indokolt esetben felkereshetik. Ennek előfeltétele, hogy a személyes megjelenés előtt az ügyfélnek telefonon keresztül kell megkeresnie az ügyintézőt, aki az ügyével kapcsolatban részletes tájékoztatást ad, és feltétlenül indokolt esetben időpontra hívja be az ügyfelet.
- Az anyakönyvvezetők telefonos előjegyzés alapján saját irodájukban fogadják az ügyfeleket.
- A Humán Iroda munkatársai telefonos előjegyzés alapján a Budai út 8. szám alatti irodahelyiségükben fogadják személyesen az ügyfeleket. A segélyek kifizetése postai úton illetve átutalással történik meg.
- A Főépítészi Csoport munkatársai telefonos előjegyzés alapján saját irodájukban fogadják az ügyfeleket.
- Az ügyfelek az előjegyzés alapján működő ügyfélfogadáson kizárólag a szájat és az orrot eltakaró eszköz, orvosi maszk viselése, 1,5 méter védőtávolság megtartása, valamint a bejáratoknál kihelyezett kézfertőtlenítő használata mellett vehetnek részt. Az ügyfeleknek a maszkot az épületben való tartózkodás teljes időtartama alatt viselniük kell.
- A portaszolgálat munkatársainak a fentiekre figyelmeztetniük kell a beérkező ügyfelet. Amennyiben a fenti kötelezettségeknek az ügyfél felszólításra sem tesz eleget, a portaszolgálat munkatársa kikíséri az ügyfelet az épületből.
- A portaszolgálat munkatársainak munkavégzésük ideje alatt, amennyiben a hivatalba érkező ügyfelekkel kommunikálnak, minden esetben maszkot kell viselniük.
- Az ügyfélfogadást bonyolító szervezeti egységek valamennyi munkatársának az ügyfélfogadás ideje alatt szintén maszkot kell viselniük, irodájukat elhagyva a folyosó, közlekedő területén is. Ezen rendelkezés irányadó az ügyfélfogadást nem bonyolító valamennyi munkatársra is.
-
A Polgármesteri Hivatal a munkatársak részére kötelezően előírt védekezéshez a maszkokat szükség szerint biztosítja.
- A Polgármesteri Hivatal Városfejlesztési és Városüzemeltetési Iroda gondnoksági feladatokat ellátó szervezeti egysége a Hivatal teljes munkaideje alatt, időszakosan visszatérően köteles az épületek fertőtlenítéséről gondoskodni.
A jelen utasítás 2021. november 4. napján lép hatályba, ügyfélfogadással kapcsolatos rendelkezései az ügyfélfogadási rend újabb megállapításáig hatályosak.
Érd, 2021. november 3.
Dr. Csőzik László
polgármester
Dr. Konkoly Zita
jegyző