A KÖZÉRDEKŰ ADATOK MEGISMERÉSÉRE IRÁNYULÓ IGÉNYEK
ÜGYINTÉZÉSI RENDJE
1. Kérelem benyújtása
A közérdekű adatok megismerésére irányuló kérelmet a jegyzőhöz írásban (cím: 2031 Érd Pf. 31.), szóban (2030 Érd, Alsó u. 1.), faxon (+36/23/522-363) vagy elektronikus úton a jegyzo@erd.hu e-mail címen.
2. A kérelmek elbírálása
A Jegyző a Jogi Iroda útján ellenőrzi, hogy az adatigénylések a hatályos jogszabályok rendelkezései alapján közérdekű vagy közérdekből nyilvános adatokra vonatkoznak-e, és egyértelműen megfogalmazottak-e.
A közérdekű adatok megismerésére irányuló kérelmet az igény beérkezését követő legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 15 napon belül teljesíteni kell. Amennyiben az igényelt adat (ok) nem tartoznak sem a közérdekű sem a közérdekből nyilvános adatok körébe, az igényt el kell utasítani. Ez esetben 15 napon belül tájékoztatni kell az adatigénylőt az igény teljesítésének elutasításáról annak indokaival és a jogorvoslat lehetőségéről. A közérdekű adatszolgáltatás megtagadása esetén az igénylő bírósághoz fordulhat.
A közérdekű adatszolgáltatás iránti kérelmet írásban kell teljesíteni az alábbi kivétellel:
A szóban előterjesztett igényt akkor lehet szóban teljesíteni, ha
- a) az igényelt adat az önkormányzat honlapján már közzétételre került vagy
- b) az igényelt adat az Önkormányzat munkatársainak nevére, beosztására, hivatali elérhetőségére vonatkozik vagy
- c) az igény az alkalmazott jogszabályokra vonatkozó általános tájékoztatással teljesíthető,
- d) és az igénylő szóban kéri a választ, vagy az számára kielégítő.
Az a-c. pontok szerinti igény szóbeli teljesítésére a Hivatal bármely köztisztviselője jogosult.
Ha az adatigénylő a közérdekű adatot iratbetekintés formájában kéri, a kérelem teljesítésére előre egyeztetett időpontban, a Polgármesteri Hivatal hivatalos helyiségében, köztisztviselő jelenlétében van lehetőség.
Ha az adatigénylő elektronikus levélben kéri az adatszolgáltatást, a válaszlevelet a mellékletekkel együtt szkennelve kell ugyancsak elektronikus levélben megküldeni az igénylő részére.
3. Költségek
A közérdekű adat megismerése iránti igény teljesítéséért a 301/2016. (IX.30.) Kormányrendeletben meghatározott költségek számíthatók fel.
Amennyiben közérdekű adatkiadás során az igénylő a közérdekű adatot tartalmazó dokumentumról vagy dokumentumrészről papír alapú másolatot igényel, a Polgármesteri Hivatal adatigénylésenként évente maximum 10 oldal terjedelemben az adatkiadást díjmentesen teljesíti.
Amennyiben az igénylő részére az adott naptári évben szolgáltatott, papír alapon kiadott közérdekű adat a 10 oldalt meghaladja, vagy amennyiben az igénylő más módon kéri az adatokat, továbbá ha az adatigénylés teljesítéséhez jelentős munkaerőforrás igénybevétele szükséges, úgy az adatigénylő a közérdekű adat megismerése iránti igény teljesítéséért a Kormányrendeletben foglaltak szerinti költségek megfizetésére kötelezhető. Amennyiben az adatigénylőnek fizetési kötelezettsége keletkezik, az igénylés teljesítését megelőzően tájékoztatni kell a költségekről és a fizetés módjáról.
A közérdekű adatközlés költségét az igénylő az erről szóló tájékoztatás kézhezvételétől számított 15 napon belül köteles megfizetni a Polgármesteri Hivatal Pénztárában készpénzzel, készpénzátutalási megbízással vagy banki átutalással a Polgármesteri Hivatal OTP Bank Érdi Fiókjánál (2030 Érd, Budai u. 24.) vezetett 11784009-15394909-00000000 számú bankszámlájára (név valamint a befizetés jogcímének – Közérdekű adat – feltüntetésével).